آموزش انواع غذای ایرانی،فرنگی،عربی

طبقه بندی موضوعی




دستور پخت آش ساک

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۲ ب.ظ



 
آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 2 ساعت
مجموعاً: 2 ساعت و 30 دقیقه

مواد اولیه :

برای 6 نفر
روغن 3 قاشق سوپخوری
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
نعنا 1 قاشق سوپخوری
آبغوره 2 پیمانه
پیاز 5 عدد
تخم مرغ تخم مرغ 3 عدد
آرد برنج 350 گرم
آرد نخودچی 100 گرم
لوبیا سفید 150 گرم
لپه 150 گرم
نخود 50 گرم
عدس 400 گرم
اسفناج 2 کیلو
گشنیز نیم کیلو
گوشت نیم کیلو (چرخکرده)

آش ساک آش سنتی ایرانی
است.این آش بسیار خوشمزه و متفاوت از سایر آش ها پخته میشود.وجود گوشت چرخکرده و آرد برنج طعم متفاوت و البته خوشمزه ای به این غذا داده است.

طرز تهیه:

ابتدا در ظرفی مناسب نیمی از پیاز ها را به همراه روغن سرخ کنید و پس از آن مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده و سپس حبوبات را شسته و پس از رد کردن از آبکش کمی با پیاز تفت دهید. حالا مواد را به همراه 5 پیمانه آب آبپز کنید.اسفناج و گشنیز را خرد کرده و پس از نیم پز شدن حبوبات به غذا اضافه کنید.حالا نصف باقی مانده پیازها را رنده کرده و با فلفل و زردچوبه و نمک و همچنین ارد نخودچی به گوشت چرخکرده اضافه کنید و خوب ورز دهید تا سفت و شکل پذیر شود.حالا آنها را به صورت کوفته های ریز در بیاورید و وقتی حبوبات شما کامل پخته شد دانه دانه به آش اضافه کنید.پس از اضافه کردن شعله را ملایم کنید و آرد برنج را در یک پیمانه آب سرد حل کرده و به غذا بیفزایید.زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و هر کدام را خوب بزنید و جدا جدا به آش اضافه کنید و پس از اضافه کردن هر کدام غذا را خوب هم بزنید.پس از مخلوط کردن ابغوره را به غذا اضافه کنید و شعله را پس از نیم ساعت خاموش کنید و در ظرفی مناسب کمی روغن داغ کرده و نعنا و زردچوبه را به آن بیفزایید و به غذا اضافه کنید و پس از آن غذا را برای سرو اماده کنید.

نکات:

1)حبوبات را حتما از شب قبل خیس کنید و اگر فراموش کردید آنها را در ظرفی مناسب بجوشانید و آب آن را 2 مرتبه خالی کنید.
2)برای آنکه کوفته های شما وا نرود 2 نکته را حتما در نظر بگیرید اول آنکه تا جایی که میتوانید مواد را ورز دهید نا کاملا منسجم شوند و دوم اینکه زیر غذا را زیاد کنید تا کاملا به حالت در حال جوشیدن برسد و سپس کوفته ها را دانه دانه به غذا اضافه کنید این جوری آنها اصلا وا نمیروند.
3)دقت کنید بعد از اضافه کردن تخم مرغ اش را خوب هم بزنید تا تخم مرغ گلوله گلوله نشود و ظاهر آش شما را خراب نکند.
نوش جان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">