آموزش انواع غذای ایرانی،فرنگی،عربی

طبقه بندی موضوعی




طرز تهیه آش برنج ترش

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ


 
آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 2 ساعت
مجموعاً: 2 ساعت و 30 دقیقه

مواد اولیه :

برای 4 نفر
نمک به میزان لازم
آبغوره یک لیوان
نعنا 3 قاشق غذاخوری
پیاز پیاز 2 عدد (متوسط)
سبزی 750گرم تا 1 کیلو (آش)
لپه یک استکان
برنج یک و نیم لیوان
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا در ظرف مناسبی کمی روغن را داغ کنید و پیاز های خرد شده را به آن اضافه کنید تا طلایی شوند و زردچوبه یا زعفران را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آنها گرفته شود.برنج و لپه شسته شده را از آبکش رد کنید و به مواد اضافه کنید تا کمی تفت بخورند و سپس به آنها آبجوش استفاده کنید و سعی کنید آن را هم بزنید تا غذای شما لعاب بیشتری بیندازد.اجازه دهید مواد شما 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد و آنها را مخلوط کنید تا ته نگیرند.سپس سبزی را خرد کنید و به غذا اضافه کنید و اجازه دهید آش جا بیفتد.در ظرفی مناسب پیاز داغ درست کنید و زردچوبه و نعنا و نمک را داخل آن سرخ کنید.در 10 دقیقه آخر جا افتادن آش آبغوره را به آن اضافه کنید و مواد سرخ شده را هم به آش اضافه کنید یا به صورت تزیینی روی آش بریزید.

نکات:

1) حتما سعی کنید از برنج نیم دانه استفاده کنید و اگر در دسترس نیست برنج را با گوشتکوب خرد کنید.
2) برای بیشتر لعاب دادن آش میتوانید یکی دو قاشق آرد برنج(سعی کنید از همان برنجی که دارید تهیه شود)را در روغن کمی تفت دهید و به آش اضافه کنید.
3) میتوانید به جای آبغوره از گرد غوره هم استفاده کنید.
4) اگر لپه های شما خیلی نپز هستند آنها را جدا بپزید و بعدا با آب خودش به آش اضافه کنید از این روش برای سریعتر پختن آش هم میتوانید استفاده کنید.
نوش جان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">