آموزش انواع غذای ایرانی،فرنگی،عربی

طبقه بندی موضوعی




طرز تهیه سالسا با گوجه فرنگی بریانی

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ب.ظ


 
آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 15 دقیقه
مجموعاً: 30 دقیقه

مواد اولیه :

برای 4 نفر
گوجه فرنگی 3 تا 4 عدد متوسط - 450 گرم
فلفل هالوپینو 1 عدد (درسته)
فلفل سرانو 1 عدد (درسته)
سیر 1 حبه (با پوست)
پیاز نصف فنجان - 1 عدد متوسط (خرد شده)
برگ گشنیز 1/4 فنجان
آب لیمو 2 قاشق سوپخوری
نمک طبق ذائقه
فلفل سیاه طبق ذائقه (تازه آسیاب شده)

گوجه فرنگی های شیرین و آبدار، سیر و فلفل کاملاً ذغالی می شوند سپس با پیاز، گشنیز و لیمو ترش مخلوط می شوند تا سالسایی پر از طعم درست کنند.

طرز تهیه:


1. کباب پز فر را با حرارت زیاد داغ کنید. کف یک ظرف مخصوص فر یا سینی فر لبه دار را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
2. گوجه فرنگی ها، فلفل و حبه های سیر پوست نکنده را داخل سینی بچینید سپس کباب کنید. 10 تا 15 دقیقه در فر نگه دارید و گاهی مواد را از آن طرف کنید تا زمانی که گوجه فرنگی ها بریان شوند و فلفل ها مقداری ذغالی شوند.
3. زمانی که آنقدر خنک شدند که بشود به آنها دست زد، پوست فلفل و سیر را جدا کنید. می توانید سیر را فشار دهید تا از داخل پوست بیرون بیاید. سپس تخم های گوجه فرنگی را در بیاورید و مقداری از پوست ذغالی شده را هم بکنید و دور بریزید اما بگذارید کمی پوست ذغالی شده به آن بماند.
4. بسته به این که می خواهید سالسا چقدر تند باشد می توانید همه ی تخم فلفل ها یا نصف آن را در بیاورید و یا بگذارید باشد. ما فلفل سرانو را کامل استفاده می کنیم اما تخم های هالوپینو را در می آوریم و سالسا نسبتاً تند می شود.
5. فلفل، سیر، گوجه فرنگی، پیاز، گشنیز، آب لیمو و کمی نمک را در کاسه ی یک غذا ساز مخلوط کنید. 3 تا 4 دفعه تا موقعی که سالسا شکل پیدا کند بزنید. تا دمای اتاق خنک کنید سپس 1 ساعت در یخچال خنک کنید تا طعم مواد بیشتر شود.





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">